Vårresan 2017 Kamratföreningens vårresa genomfördes första veckan i maj med ett 40 tal deltagare. Denna gång var resmålet Bremen och Hamburg. I Bremen bodde vi mycket centralt vid den 110 m långa Böttcherstrasse, som är ett enda långt helhetskonstverk. Vi kunde beskåda det gotiska rådhuset, Rolandsstatyn och stadsmusikanterna från Bremen . samt  även det från 1400- talet gamla kvarteret Schnoor. En heldag avsattes till besök i Hamburg där vi startade med en mycket intressant guidad tur genom staden. Efter den guidade turen besökte vi världens största modelljärnväg, Miniatur Wunderland Hamburg. En mycket imponerande anläggning i flera våningar där olika världsdelar var representerade. Sverige fanns med på ett hörn med en modell av Kiruna och LKAB. En dag avsattes i Bremen till egen verksamhet och resan avlutades med ett stopp på hemvägen vid det alltid populära Bordershop i Puttgarden. Ett stort tack till alla medresenärer för en trevlig resa samt även ett stort tack till vår researrangör, Balderbuss, för det proffsiga genomförandet. Uffe och Bosse
2017 10 07
Oooops!
Vårresan till Bremen 2017 Kamratföreningens vårresa genomfördes första veckan i maj med ett 40 tal deltagare. Denna gång var resmålet Bremen och Hamburg. I Bremen bodde vi mycket centralt vid den 110 m långa Böttcherstrasse, som är ett enda långt helhetskonstverk. Vi kunde beskåda det gotiska rådhuset, Rolandsstatyn och stadsmusikanterna från Bremen . samt  även det från 1400-talet gamla kvarteret Schnoor. En heldag avsattes till besök i Hamburg där vi startade med en mycket intressant guidad tur genom staden. Efter den guidade turen besökte vi världens största modelljärnväg, Miniatur Wunderland Hamburg. En mycket imponerande anläggning i flera våningar där olika världsdelar var representerade. Sverige fanns med på ett hörn med en modell av Kiruna och LKAB. En dag avsattes i Bremen till egen verksamhet och resan avlutades med ett stopp på hemvägen vid det alltid populära Bordershop i Puttgarden. Ett stort tack till alla medresenärer för en trevlig resa samt även ett stort tack till vår researrangör, Balderbuss, för det proffsiga genomförandet. Uffe och Bosse
Oooops!